Uvjeti poslovanja

Uvjeti poslovanja web stranice trgovina-ifs.hr

Dobro došli na www.trgovina-ifs.hr (u daljnjem tekstu “internetska trgovina”) kojim upravlja tvrtka IFS Trade d.o.o., Brodišče 30, SI-1236 Trzin (u daljnjem tekstu “Davatelj”).

 

Opće informacije:

IFS Trade d.o.o.

Adresa: Brodišče 30

1236 Trzin

Slovenija

 

Osnovni pojmovi:

Korisnik je svaka osoba koja pretražuje stranice i proizvode u webshopu. Korisnik pristaje koristiti stranice trgovina-ifs.hr u skladu s Općim uvjetima poslovanja.

Registrirani korisnik je svaka osoba koja je izradila korisnički profil na Internet stranicama webshopa trgovina-ifs.hr.

Kupac je svaka osoba koja je nakon pregleda i odabira proizvoda ili usluge izvršila unos svojih podataka te kupila proizvod ili uslugu. Kupac može biti u svojstvu fizičke osobe ili tvrtke (R1 kupac). Kupac i prodavatelj se obvezuju poštivati Opće uvjete poslovanja te druge zakonske propise koji reguliraju kupovinu putem internet stranice odnosno kupovinu na daljinu.

Webshop se odnosi na pojam „Internet trgovina“.

Košarica (cart) je pojam za virtualno mjesto gdje se spremaju proizvodi koje je Korisnik odabrao za kupovinu. Košarica sadrži pregled svih proizvoda koje je Korisnik odabrao te njihovu količinu, kako bi Korisnik mogao naručiti proizvode.

Blagajna (checkout) je pojam za internet stranicu gdje se vrši naplata proizvoda. Moguće je odabrati plaćanje karticama ili plaćanje pouzećem – gotovinom, pri isporuci robe.

 

Cijene

Zbog prirode internetskog poslovanja, ponuda proizvoda u internetskoj trgovini mijenja se i ažurira često i brzo. Stoga se mogu pojaviti i pogreške. Molimo vas da nas o njima obavijestite e-poštom: [email protected]. Pokušat ćemo otkloniti nepravilnosti u najkraćem mogućem roku.

Sve cijene u internetskoj trgovini navedene su u eurima (€) i uključuju PDV, osim ako nije izričito navedeno. Sve cijene u internetskoj trgovini su cijene proizvoda i ne uključuju troškove dostave. Sve cijene vrijede samo za elektroničko naručivanje proizvoda putem internetske trgovine.

Sve cijene vrijede u trenutku slanja narudžbe i nemaju unaprijed zadanu valjanost, pa vrijede samo dok se svaki put ne promijene. Unatoč izvanrednim naporima Trgovca da pruži najnovije i točne podatke, može se dogoditi da podaci o cijeni nisu točni.

 

Promo kode i popusti

Za određene kategorije proizvoda postoji opcija popusta korištenjem promotivnih kodova (kod za popust). Popust zavisi od kategorije proizvoda i eventualne oglašene akcije. Zadržavamo pravo da promotivni kodovi ne važe za neke već snižene proizvode (osim ako nije drugačije naznačeno), kao ni za neke akcijske komplete iz određene kategorije koji već imaju sniženu akcijsku cijenu.

 

Registracija

Kupac može naručivati proizvode kao gost na webshopu ili kao registrirani korisnik. Registracija, odnosno izrada korisničkog profila, omogućuje kupcu spremanje i praćenje narudžbi koje je izvršio. Također, registracija omogućava brži prolazak kroz proces zaključivanja kupnje putem blagajne.

 

Nastajanje i zaključivanje kupoprodajnog ugovora – uputa kako kupovati

Proizvode koje Korisnik želi kupiti u internetski trgovini dodaju se u košaricu. Korisnik ima mogućnost u svakom trenutku pregledati odabrane proizvode. Potvrda odabira proizvoda iz košarice vrši se klikom na „Idite na naplatu“. Nakon toga potrebno je odabrati adresu isporuke za dostavu te način plaćanja. Klikom na gumb „naručite“ zaključujete Vašu narudžbu. Proizvodi koji se naručuju putem košarice su neopozivi i predstavljaju namjeru o kupnji.

Nakon zaprimanja narudžbe, Davatelj odašilje Korisniku obavijest e-mailom da je narudžba zaprimljena.

Kupoprodajni ugovor između Davatelja i Kupca sklopljen je u trenutku kada Davatelj Kupcu pošalje e-mail o statusu njegove narudžbe s naslovom: „Potvrda narudžbe“. Ukoliko Kupac primijeti da je unio pogrešne podatke o adresi dostave ili o naručitelju, potrebno je kontaktirati službu za korisnike na e-mail [email protected].

Registriranim korisnicima uvijek su dostupni sveobuhvatni podaci o statusu i sadržaju narudžbe na njihovom korisničkom profilu.

U slučaju da Davatelj nije u mogućnosti isporučiti proizvod jer su smanjene zalihe naručenog proizvoda i nije ga moguće naručiti od dobavljača, trgovac će pismeno obavijestiti Kupca koji može otkazati narudžbu ili eventualno prihvatiti novi rok isporuke. Odluči li se Kupac otkazati narudžbu, trgovac će Kupcu vratiti uplaćeni novac prema uvjetima iz Ugovora o kupnji na daljinu.

Ukoliko Kupac odustane od kupnje, povrat novca će se izvršiti na isti način koji je kupac platio. Davatelj zadržava pravo na nadoknadu troškova manipulacije robom, troška dostave ili druge troškove koje su mogli nastati uslijed otkazivanja narudžbe.

 

Uvjeti plaćanja

U našoj internetskoj trgovini možete upotrebljavati sljedeće načine plaćanja:

  • Plaćanje pouzećem – kupac plaća račun gotovinom ili kreditnom karticom dostavnom kuriru koji robu isporučuje na adresu kupca;
  • Plaćanje kreditnom karticom;
  • Plaćanje preko PayPala.

Tvrtka zadržava pravo provjere odabranog načina plaćanja s pomoću provjere autentičnosti. Nadalje, zadržavamo pravo daljnje provjere odabranog načina plaćanja tražeći da nam pošaljete dokaz o uplati.

Upoznati ste s činjenicom da morate platiti cjelokupan iznos narudžbe (uključujući sve troškove povezane s transakcijom i isporukom) u skladu s odabranim načinom plaćanja. Jamčite da imate sposobnost i pravo izvršavati transakcije s pomoću kreditne kartice ili bilo kojeg drugog odabranog načina plaćanja.

 

Dostava

Narudžbe Kupaca se u pravilu dostavljaju putem kurirske službe GLS d.o.o.. Davatelj zadržava pravo odabrati drugu dostavnu službu ako će moći učinkovitije ispuniti narudžbu.

Rok isporuke je od 2 do 10 radnih dana od zaprimanja narudžbe. Rokovi dostave za otoke ovise i o rasporedu trajektnih linija.

Radni dani ne obuhvaćaju subote, nedjelje i praznike. Dostava se vrši radnim danom od ponedjeljka do petka u periodu od 8 do 16h.

Po isporuci, dostavljač će vas nazvati i dogovoriti se s vama da preuzmete paket.

Trošak dostave naplaćuje se u iznosu od 4,9€ s PDV-om.

Dostava se ne naplaćuje na iznos iznad 80 €.

 

Zamjena i vračanje proizvoda

Korisnik (kupac) ima pravo kontaktirati Davatelja putem e-maila [email protected] u roku od 14 dana od dana primitka naručenih proizvoda i obavijestiti ga da odustaje od kupoprodajnog ugovora, bez potrebe da navede razlog za takvu odluku. Povratak kupljenih proizvoda Trgovcu u roku za odustajanje od kupoprodajnog ugovora smatra se obaviješću o odustajanju. Jedini trošak koji snosi korisnik (kupac) zbog odustajanja od kupoprodajnog ugovora je trošak vraćanja proizvoda Davatelju.

Kupljeni proizvodi moraju se vratiti Davatelju odmah ili najkasnije u roku od 14 dana od datuma podnošenja obavijesti o odustajanju od kupoprodajnog ugovora. Kupljeni proizvodi moraju se vratiti Davatelju neoštećeni, u nepromijenjenoj količini, osim ako su proizvodi uništeni, oštećeni, izgubljeni ili se njihova količina smanjila bez krivnje korisnika (kupca).

Za vraćene proizvode Davatelj vraća uplaćeni iznos korisniku (kupcu) što je prije moguće, a najkasnije u roku od 14 dana od primitka obavijesti o odustajanju.

 

Garancija

Davatelj prilikom sklapanja prodajnog ugovora za rabljenu robu izdaje Kupcu garancijski list, upute za sastavljanje i upotrebu te garantira pokrivanje troškova eventualnih popravaka u razdoblju valjanosti garancije od jednog mjeseca. Ukoliko isporučeni proizvod za koji je garancija obvezna ne radi besprijekorno odnosno ne radi u skladu s navedenim specifikacijama u garancijskom listu ili oglasu, Kupac ima pravo tražiti besplatan popravak. Ukoliko kvar nije otklonjen u roku od 45 dana od dana kad je proizvođač, Davatelj ili ovlašteni servis od potrošača zaprimio zahtjev za popravak, proizvođač o svojem trošku mora potrošaču nadomjestiti robu identičnim, novim i ispravnim proizvodom. U slučaju da proizvođač u prethodno navedenom roku ne popravi odnosno ne zamijeni proizvod novim, potrošač ima pravo raskinuti ugovor ili zahtijevati sniženje cijene. Za zamjensku robu ili zamjenski većinski dio Davatelj mora izdati novi garancijski list. Prava Kupca prestaju valjati dvije godine od dana kad je potrošač zatražio besplatan popravak proizvoda ili zamjenu pokvarenog za novog. Davatelj odnosno ovlašteni servis može kupcu za vrijeme popravka proizvoda za koji je bila izdana garancija besplatno omogućiti korištenje sličnog proizvoda. Troškove materijala, zamjenskih dijelova, posla i  transporta robe nastalih prilikom uklanjanja kvara odnosno prilikom zamjene robe novom, snosi Davatelj. Prava s ovog popisa vrijede i za osobe koje prema Zakon o zaštiti potrošača ne spadaju u potrošače.

 

Rješavanje stvarnih pogrešaka

Pogreška je stvarna:

  • ako stvar nema svojstva potrebna za njezinu normalnu uporabu ili za stavljanje u promet;
  • ako stvar nema svojstva potrebna za posebnu uporabu za koju je kupac kupuje, ali koja su prodavaču bila poznata ili su mu trebala biti poznata;
  • ako stvar nema svojstva i svojstva koja su izričito ili prešutno dogovorena ili propisana;
  • ako je prodavač isporučio stvar koja se ne podudara s uzorkom ili modelom, osim ako je uzorak ili model prikazan samo radi obavijesti.

Kupac mora obavijestiti Davatelja i dostaviti detaljan opis kvara na [email protected] najkasnije dva mjeseca od dana kada je kvar otkriven. rgovac nije odgovoran za nedostatke koji se pojave nakon 2 godine od kupnje. Kupac mora dopustiti trgovcu da pregleda proizvod. Ako se korisnik (kupac) žali na proizvod u prvih šest mjeseci od primitka proizvoda, Trgovac mora dokazati da je žalba korisnika (kupca) neopravdana, odnosno da proizvod nije neispravan. Ako korisnik (kupac) podnese prigovor nakon šest mjeseci od primitka proizvoda, postojanje nedostatka mora dokazati sam korisnik (kupac).

Korisnik koji je ispravno obavijestio trgovca o nedostatku ima pravo zatražiti od davatelja da:

  • otkloniti kvar na robi ili
  • vraća dio uplaćenog iznosa proporcionalno pogrešci ili
  • zamijeniti neispravnu robu novom besprijekornom robom ili
  • vraća uplaćeni iznos.

Odluku o tome koji će zahtjev za jamstvom podnijeti isključivo je na potrošaču i nije vezan ni za kakav redoslijed kojim su izrađeni. Ako postojanje nedostatka robe nije sporno, Trgovac mora udovoljiti zahtjevu korisnika što je prije moguće, ali najkasnije u roku od osam dana. Trgovac mora na zahtjev korisnika odgovoriti pismenim putem najkasnije u roku od osam dana od primitka, ako se osporava postojanje nedostatka robe ili nepravilnost u pružanju usluge.

 

Oslobađanje od odgovornosti

Davatelj se trudi i nastoji osigurati sukladnost i ažurnost podataka objavljenih na mrežnim stranicama. Unatoč tome, može doći do izmjena karakteristika proizvoda, stanja na skladištu i cijena, koje se ne uspiju na vrijeme ažurirati na internetskim stranicama. U tom slučaju Davatelj će Kupca u najkraćem mogućem vremenskom razdoblju obavijestiti o promjenama i omogućiti mu opoziv narudžbe ili zamjenu naručenog proizvoda.

Tvrtka ne jamči rad web-mjesta i njegovih funkcija te ne jamči da će web-mjesto raditi bez pogrešaka, virusa ili zlonamjernog softvera sličnog virusu. Uz to, tvrtka ne jamči da su podaci objavljeni na web-mjestu točni i sveobuhvatni. Tvrtka neće biti odgovorna za bilo kakvu štetu, uključujući, ali ne ograničavajući se na: izravnu, neizravnu ili posljedičnu štetu koja nastane ili se pojavi uslijed upotrebe web-mjesta.

Ako se odlučite za upotrebu internetske trgovine i izvršite plaćanje u našoj internetskoj trgovini, izričito se slažete da je upotrebljavate na vlastitu odgovornost i da ćete sami snositi sve rizike koji se odnose na plaćanje u našoj internetskoj trgovini, uključujući, ali ne ograničavajući se na neuspjela plaćanja od strane korisnika, pogreške u plaćanju i pogreške povrata u slučaju reklamacije. Ova se izjava o odricanju odgovornosti primjenjuje u najvećoj mjeri dopuštenoj zakonom. Tvrtka neće biti odgovorna za bilo kakvu štetu koja bi mogla nastati u vezi s upotrebom web-mjesta i/ili proizvoda dostupnih u našoj internetskoj trgovini.

 

Sporove vezane uz online kupnju

Posebnom regulativom Europske unije, od 15. 2. 2016. diljem cijele EU sporove vezane uz online kupnju biti će moguće riješiti putem ODR platforme kojoj možete pristupiti ovdje.

To znači da ukoliko naiđete na problem tijekom online kupnje unutar EU (neispravan proizvod, nemogućnost zamjene proizvoda itd.) svoj prigovor možete na brži i jednostavniji način podnijeti na gornjem linku.

Platformu mogu koristiti i potrošači i trgovci, a prigovor je moguće podnijeti na bilo kojem od 23 službena jezika EU.

 

Izvansudski načini rješavanja pritužbi i pravila pristupa tim postupcima

Temeljem Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova ( NN 121/16 ) u Hrvatskoj je propisano i omogućeno alternativno, odnosno izvansudsko rješavanje domaćih i prekograničnih sporova koji proizlaze iz ugovora o kupoprodaji između trgovaca sa sjedištem u Republici Hrvatskoj i potrošača s boravištem u Europskoj uniji u postupku pred tijelima za alternativno rješavanje potrošačkih sporova koja su ovlaštena provesti mirenje ili donijeti neobvezujuću ili obvezujuću odluku o sporu, a koja su određena sukladno odredbama toga Zakona.

Temeljem Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova ( NN 121/16 ) nadležno Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta donosi i javno objavljuje odluku o određivanju konkretnih tijela i pristup takvim tijelima za alternativno rješavanje potrošačkih sporova u Republici Hrvatskoj.

Informacije o mogućnostima Kupaca iz korištenja izvansudskih načina rješavanja pritužbi i zahtjeva kao i pravila pristupa tim postupcima dostupne su i na web stranici Hrvatske Udruge za zaštitu potrošača na: http://www.huzp.hr/

Kupac sa statusom Potrošača može se koristiti Europskom internetskom platformom za rješavanje pritužbi putem interneta kao izvansudskim načinom rješavanja pritužbi i potraživanja. Platforma je dostupna ovdje: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR-a je interaktivna i višejezična web-stranica s jedinstvenim kontaktom za potrošače i poduzetnike koji traže izvansudsko riješenje sporova u vezi ugovornih obveza koje proizlaze iz ugovora o online prodaji ili ugovora o uslugama (više informacija na web-stranici platforme).